vrijdag 2 september 2011

Laatste werkweek (29 augustus - 2 september)


Mijn laatste week op Woodside!
Een rustige week, de studenten hadden praktijkexamens dus de kinezaal was heel de week bezet.
Een beetje a l’improviste dan maar! Veel foto’s genomen die ik nu wou posten in het hostel in Kaapstad maar ik ben mijn usb thuis vergeten, oeps!
Woensdag was het dan Suikerfeest. Het is het best te vergelijken met nieuwjaar of Kerstmis: grote diner, familie en vrienden die langskomen om ‘Eid Mubarak’ te wensen en kleine cadeautjes! Het eten was uiteraad geweldig! Ik ben nog altijd aan het bekomen!
Ondertussen ook Abdela beter leren kennen...hij is een Pakistaan maar leeft al heel zijn leven in Saudi-Arabie. De moslims-regels zijn daar heel streng en vrouwen zijn in sommige delen verplicht om dus een burka te dragen waarbij je alleen de ogen ziet. Met andere woorden: het is de eerste keer dat Abdelah meer van een vrouw ziet dan ogen! En dat is er aan te merken! Hij wilt iedereen (inclusief mijzelf, helaas) meenemen naar Saudia en mee trouwen!
De school waar hij Engels volgt heeft zelfs gebeld dat hij onhandelbaar is in de les en dat hij alles op stelten zet... Die jongen kan precies niet goed om met de vrijheid die hij opeens heeft...

Vandaag dus ‘afscheid’ genomen op Woodside. Was een goed moment, heb niet echt het gevoel dat ik daar veel meer kan betekenen. Of dat vrijwilligers daar echt nodig zijn...Maar ik kan niet ontkennen dat het een unieke ervaring was!

Vandaag dus voor de laatste keer naar Kaapstad. Het plan zqs Lion’s head te beklimmen en met een flesje wijn van de zonsondergang te genieten. Het weer heeft echter anders beslist. We hebben ons plan moeten minimaliseren tot ‘ Signal Hill oprijden en bijna bevriezen’ maaaar het was de moeite waard! Niet de meest fantastische zonsondergang maar lekkere wijn een een mooi zicht van Kaapstad by night!
Ook geleerd dat minibusje niet te betrouwen zijn. Hij had beloofd ons terug op te pikken maar toen er na 15min nog steeds niemand was komen opdagen en hij zijn gsm niet opnam was het vrij duidelijk...gelukkig hebben de immer vriendelijke Afrikanen ons een lift gegeven! Lekker gegeten in Thais restaurant en nu nog een pint gaan pakken!
Morgen naar de Old Biscuit Mill voor nog meer lekkers en een avondje uit met de familie! Zondag waarschijnlijk botanical gardens en maandag, hup, het vliegtuis op! Eerst 5 dagen naar Drakensbergen en vervolgens 4 dagen Kruger park!
Ik probeer jullie op de hoogte te houden en de foto’s van deze week hebben jullie nog te goed!

Tot binnenkort! 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten